研究者情報データベース

Daniel Parsons

  • 国際大学言語教育研究センター 講師
Last Updated :2021/12/01

研究者情報

所属

  • 国際大学言語教育研究センター 講師

J-Global ID

研究キーワード

  • Second Language Identity   Formative Assessment   Task Based Learning   Computer Assisted Language Learning   

研究分野

  • 人文・社会 / 英語学
  • 人文・社会 / 教育学
  • 人文・社会 / 外国語教育

経歴

  • 2017年04月 - 現在  国際大学言語教育研究センター講師
  • 2013年04月 - 2017年03月  関西学院大学理工学部Instructor of English as a Foreign Language
  • 2012年11月 - 2013年03月  株式会社アドテック営業部Salesman
  • 2009年08月 - 2012年10月  Sophia Zemi International English SchoolTeacher and Teacher Trainer
  • 2004年07月 - 2009年07月  直島町中学校・小学校Assistant Language Teacher

学歴

  • 2015年10月 - 2016年10月   Leicester University   Department of Education   Post-Graduate Certificate in Teaching English as a Foreign Language
  • 2008年10月 - 2011年10月   Open University, UK   Faculty of Education and Language Studies   Master of Education M.Ed (Applied Linguistics)
  • 1998年10月 - 2002年06月   Imperial College   Physics   Physics (MSci)

研究活動情報

論文

  • Daniel Parsons
    ELT JOURNAL 71 1 24 - 36 2017年01月 [査読有り]
  • Keeping it fresh: The importance of novelty in the classroom
    レーガン・トムソン; ダニエル・パーソンズ
    Kansei Gakuin University Humanities Review 21 2016年12月
  • Imagined Communities in an Oral Discussion Classroom
    ダニエル・パーソンズ; レーガン・トムソン
    Kansei Gakuin Humanties Review 21 2016年12月
  • Migration and Identity
    ダニエル・パーソンズ
    Kansei Gakuin University Social Sciences Review 21 2016年12月
  • Teaching Discussion Skills in an EGAP Curriculum: The Case of Japanese Science and Technology Students
    ダニエル・パーソンズ
    Professional and Academic English: Journal of the IATEFL ESP Special Interest Group 47 4 - 7 2016年08月 [査読有り]
  • Innovations in Classroom Concordancing
    ダニエル・パーソンズ
    Kansei Gakuin University Humanities Review 20 81 - 97 2015年12月
  • Corpus and its Role in Teaching
    ダニエル・パーソンズ
    Kansei Gakuin University Humanities Review 18 49 - 58
  • An Analysis of Lexicogrammar in Samples from a Corpus of Science Texts
    ダニエル・パーソンズ
    Kansei Gakuin University Humanities Review 19 107 - 119
  • Authorship in task based performance
    ダニエル・パーソンズ
    The 2015 PanSIG Journal 142 - 149 [査読有り]

講演・口頭発表等

  • Tensions in software development and educational innovation  [通常講演]
    ダニエル・パーソンズ
    JALTCALL 2016年06月 ポスター発表
  • Combining language, novelty and techno-realia  [通常講演]
    ダニエル・パーソンズ; レーガン・トムソン
    JALTCALL, Tamagawa University 2016年06月 シンポジウム・ワークショップパネル(公募)
  • Developing EAP materials using corpus tools  [通常講演]
    ダニエル・パーソンズ
    PanSIG2016 2016年05月 口頭発表(一般)
  • Professional migrant and language identities  [通常講演]
    ダニエル・パーソンズ
    Seminar for PhD Students, Lleida University, Spain 2016年03月 公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等
  • Using novelty for engagement: Classroom robotics  [通常講演]
    ダニエル・パーソンズ
    JALT Conference 2015年11月 シンポジウム・ワークショップパネル(公募)
  • Authorship in task performance  [通常講演]
    ダニエル・パーソンズ
    PanSIG2015 2015年05月 口頭発表(一般)
  • Building a robotics company: A pilot project in task based learning  [通常講演]
    ダニエル・パーソンズ
    Task Based Learning and Teaching in Asia 2014年05月 ポスター発表
  • Virtual learning environments and data in the classroom  [通常講演]
    ダニエル・パーソンズ
    PanSIG2014 2014年05月 ポスター発表
  • Exploring lexical bundles to improve ESP courses  [通常講演]
    ダニエル・パーソンズ
    ESP Symposium 2013年09月 ポスター発表
  • Finding a voice in EFL classroom discussions  [通常講演]
    ダニエル・パーソンズ
    IAFOR Asian Conference on Language Learning 口頭発表(一般)


Copyright © MEDIA FUSION Co.,Ltd. All rights reserved.